24 грудня 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулося чергове засідання Громадської ради керівників освітніх програм всеукраїнських громадських об’єднань національних меншин України.

 

mon

 

У засіданні взяли участь директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Юрій Кононенко, Голова Громадської ради керівників освітніх програм всеукраїнських громадських об’єднань національних меншин України Аркадій Монастирський, завідувач сектором мов національних меншин відділу сприяння вивченню мов Інституту модернізації змісту освіти Світлана Фоміна, фахівці Міністерства, члени Громадської ради та інші.

Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрій Кононенко повідомив, що освіта національних меншин залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Міністерства.

Так, МОН розпочало роботу з впровадження багатомовної освіти як інструменту підготовки молодого покоління до життя в нових умовах міжнародної взаємодії і співробітництва. Незабаром розпочнеться Всеукраїнський експеримент «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті». Таке рішення було схвалено Комісією з питань дослідно-експериментальної роботи в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичної ради з питань освіти МОН. «Вивчатимуться мови не лише на уроці, а буде інтегроване навчання зі змістом інших предметів, тобто вивчатиметься предмет кількома мовами», - пояснив Юрій Кононенко.

За словами директора департаменту, багатомовна освіта надасть представникам національних меншин можливість краще знати державну мову – українську, мови національних меншин та іноземні мови.

Завідувач сектором мов національних меншин відділу сприяння вивченню мов Інституту модернізації змісту освіти Світлана Фоміна нагадала, що за результатами зустрічі представників культурних товариств з Міністром освіти і науки України Сергієм Квітом, що відбулася у травні 2014 року, започатковано олімпіади з мов і літератур національних меншин.

Як повідомила Світлана Фоміна, вперше в країні для учнів 9-11 класів загальних освітніх навчальних закладів проводяться олімпіади з польської, молдовської, болгарської, румунської, російської мов і літератур, а також івриту та новогрецької. Завідувач сектором зауважила, що два роки поспіль проводилась олімпіада тільки з російської мови і літератури. У цьому році вже завершується ІІ-й етап інтелектуальних змагань, ІІІ-й етап розпочнеться у січні та триватиме до лютого 2016 року. Особливістю проведення цих олімпіад є те, що ІV-й – фінальний етап, який пройде у березні 2016 року, складатиметься з двох турів: мови і літератури національних меншин.

Олімпіада проходитиме в кількох регіонах, а саме в місцях компактного проживання представників національних меншин. Для тих предметів, навчальні програми яких не мають гриф «затверджено Міністерством освіти і науки України», на ІІ-й тур фінального етапу з літератури учасникам буде запропонований текст мовою івриту, новогрецькою, болгарською мовами. Школярі повинні прочитати його, зрозуміти, відповісти на питання, або написати невеликий твір.

І надалі МОН підтримуватиме ініціативи та пропозиції представників культурних товариств України та розширить перелік олімпіад з мов і літератур національних меншин.

Завідувач сектором повідомила, що великим досягненням у розвитку мов національних меншин та забезпеченні методичним матеріалом є і те, що вперше за кошти державного бюджету виданні підручники гагаузькою мовою для учнів 4-х класів. Раніше підручники з цієї мови друкувалися за рахунок громадських організацій та Ради Європи, або використовувалися видрукувані у Республіці Молдова. Також у цьому році для тих навчальних закладів, де мова національних меншин вивчається як мова навчання всі підручники будуть надруковані за бюджетні кошти.

Голова Громадської ради керівників освітніх програм всеукраїнських громадських об’єднань національних меншин України Аркадій Монастирський ознайомив членів ради з основними положеннями законопроекту «Про освіту» та запропонував долучитися до його обговорення. «Місцеві органи самоврядування мають врахувати місце розташування навчальних закладів в місцях компактного проживання національних меншин. Школи повинні бути розташовані якомога ближче до місця, де проживають діти», - зазначив Аркадій Монастирський.

Під час засідання члени Громадської ради підбили підсумки роботи щодо освіти національних меншин, підтримали пропозицію про підготовку викладачів гагаузької мови, заслухали питання щодо зарахування учням робіт Малої академії наук України з мов національних меншин при вступі до вищого навчального закладу, а також вивчення української мови іноземцями.

МОН

 

Go to top